SNM

Rozstrzygnięcie konkursu Muzyka w edukacji wczesnoszkolnej jest ważna 2016-04-06

więcej »

Nowy numer konta bankowego 2016-02-04

więcej »

Już niebawem VIII Ogólnopolska Konferencja Metodyczna Nauczycieli Muzyki2016-01-11

więcej »

zobacz wszystkie aktualności

Newsletter

Podaj nam swój e-mail, jeśli chcesz otrzymywać aktualności

Wychowanie Muzyczne » Materiały dla zarejestrowanych » 3/2004

2004 numer 3

lastes_numer

Wybrane zagadnienia kultury muzycznej

 

  • Wojciech Jankowski, Koncepcja czy teoria Gordona?
  • Ewa Klimas-Kuchtowa, Uczenie się języka — uczenie się muzyki
  • Ewa A. Zwolińska, Znaczenie ruchu w teorii i koncepcji E.E. Gordona (z wykładów prof. E.E. Gordona w Polsce

Materiały z badań

  • Paul L. Croom, Wpływ aktywności rytmicznej związanej z treningiem lokomocyjnym na zdolność synchronizowania elementów motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Beata Bonna, Zdolności audiacyjne a umiejętności muzyczne
  • Małgorzata Suświłło, Testy E.E. Gordona w badaniach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Materiały metodyczne – Wymiana doświadczeń

  • Barbara Pazur, Audiacja wstępna na etapie przedszkola — projekt zajęć muzycznych prowadzonych metodą E.E. Gordona

Dyskusje.  Komunikaty

  • Ewa A. Zwolińska, Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona
  • Mirosława Gawryłkiewicz,  Kalendarium polskich spotkań z E. E. Gordonem

Recenzje. Kronika

  • Ewa A. Zwolińska, Jak uczyć się muzyki? (E. E. Gordon, "Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy. Teoria uczenia się muzyki", Bydgoszcz 1999)
  • Mirosława Gawryłkiewicz, Informacja o "Niezbędniku muzycznym nr 1"
  • Wojciech Sieradziński, Muzyka w wiedzy o kulturze

Dodatek muzyczny

  • Ja jestem (muz.: G.C. White, sł. W. Jankowski)       
  • Rytmiczanki
  • Śpiewanki