SNM
lastes_numer

Najnowszy numer: 1/2018

    Rozstrzygnięcie konkursu Muzyka w edukacji wczesnoszkolnej jest ważna 2016-04-06

    więcej »

    Nowy numer konta bankowego 2016-02-04

    więcej »

    Już niebawem VIII Ogólnopolska Konferencja Metodyczna Nauczycieli Muzyki2016-01-11

    więcej »

    zobacz wszystkie aktualności

    Newsletter

    Podaj nam swój e-mail, jeśli chcesz otrzymywać aktualności

    Wychowanie Muzyczne » Materiały dla zarejestrowanych » 3/2004

    2004 numer 3

    lastes_numer

    Wybrane zagadnienia kultury muzycznej

     

    • Wojciech Jankowski, Koncepcja czy teoria Gordona?
    • Ewa Klimas-Kuchtowa, Uczenie się języka — uczenie się muzyki
    • Ewa A. Zwolińska, Znaczenie ruchu w teorii i koncepcji E.E. Gordona (z wykładów prof. E.E. Gordona w Polsce

    Materiały z badań

    • Paul L. Croom, Wpływ aktywności rytmicznej związanej z treningiem lokomocyjnym na zdolność synchronizowania elementów motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym
    • Beata Bonna, Zdolności audiacyjne a umiejętności muzyczne
    • Małgorzata Suświłło, Testy E.E. Gordona w badaniach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

    Materiały metodyczne – Wymiana doświadczeń

    • Barbara Pazur, Audiacja wstępna na etapie przedszkola — projekt zajęć muzycznych prowadzonych metodą E.E. Gordona

    Dyskusje.  Komunikaty

    • Ewa A. Zwolińska, Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona
    • Mirosława Gawryłkiewicz,  Kalendarium polskich spotkań z E. E. Gordonem

    Recenzje. Kronika

    • Ewa A. Zwolińska, Jak uczyć się muzyki? (E. E. Gordon, "Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy. Teoria uczenia się muzyki", Bydgoszcz 1999)
    • Mirosława Gawryłkiewicz, Informacja o "Niezbędniku muzycznym nr 1"
    • Wojciech Sieradziński, Muzyka w wiedzy o kulturze

    Dodatek muzyczny

    • Ja jestem (muz.: G.C. White, sł. W. Jankowski)       
    • Rytmiczanki
    • Śpiewanki